Translate

søndag den 30. marts 2014

Træarbejde - minidrivhus til højbede 2 af 2

 Et andet projekt i vinterens forløb, var at få lavet minidrivhuset færdigt.
Det skulle beklædes med plastik.
I den forbindelse kunne jeg få sorteret mine genbrugs-skruer.
 Her ligger listerne klar til montering. De blev skåret sammen med alt det andet træ jeg skar i efteråret..
 Jeg lånte det nødvendige værktøj fra produktions-skolen som jeg har gået på.
 Først skar jeg plastiken ud i cirke den størrelse jeg skulle bruge.
Derefter lagde jeg det på hvor det skulle være, og spændte det fast med de lister jeg havde, med en skruetvinge til at holde det på plads.
Alle listerne blev spændt fast med skruetvinge og hele plastikstykket var spændt ud, og nu kunne jeg skrue listerne fast med skruer, og fjerne skruetvingerne.
 Det er svært at undgå "rynker"..
 Der er 3 stykker plast: de to ender, og tag+sider.
efter montering kunne det overskydende plastik skæres af..
Sørg for at plastikken er godt stramt ud på taget da der ellers kan samle sig vand og plastikken kan blevet revet i stykker af vinden osv.
Det er også derfor det er vigtigt at fjerne overskydende plastik så det ikke står og blafrer i vinden og blevet revet i stykker..

se hvordan skellet blev konstrueret i mit forrige indlæg her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar