Translate

onsdag den 4. september 2013

Søger en praktikplads..

Jeg skal starte på Kalø Økologiske Landbrugsskole d. 9 september og jeg skal i praktik så snart jeg ankommer i en uge (hele uge 37)

Så jeg søger en praktikplads for uge 37 men også en på længere sigt når jeg skal i hovedpraktikforløb som er 10-15 måneder, husker det ikke præcist.

Problemet er at jeg kun har fundet meget få praktikpladser som er interessante for mig, for det fleste er bare almindelige industrielle landbrug hvor de kun har 1 slags dyr eller 1 slags afgrøde, og som intet har med selvforsyning at gøre.. og jeg vil jo gerne være selvforsynende så syntes det er lidt spild af tid.

Er der nogen som kender et sted eller kender en som har en mere eller mindre selvforsynende gård?

Det skal helst være et økologisk landbrug, gerne hvor der produceres et stort sortiment af forskellige afgrøder (til f.eks. stalddørssalg, korn, dyre foder osv.), og med et stort sortiment af forskellige dyr til forskellige formål (kød, æg, mælk, uld osv.), samt andre arbejdsopgaver som vedligeholdelse af maskiner og bygninger, og meget gerne fremstilling af produkter fra egne råvarer (mælke produkter, kød produkter, uld produkter osv.).
så kort sagt et selvforsynende landbrug (hvor jeg kan deltage i alle de førnævnte arbejdsopgaver), og ikke et moderne industrialiseret landbrug.

Hvis du kender et sted så skriv meget gerne.. tak for hjælpen

3 kommentarer:

  1. Her er et bud: http://www.gothenborg.dk/

    SvarSlet
  2. tak for det.. jeg sender dem en mail

    SvarSlet
  3. tjek Steensgaard ved Faaborg. Steensgaard.dk

    SvarSlet