Translate

tirsdag den 16. juli 2013

Omplantning på altanen

 Jeg har fået plantet lidt forskellige krydderier, jordbær og forskellige ting i mine hjemmelavede altankasser.
 Her er der hovedsalat, persille, basilikum, purløg og mynte.
 Her er der en spinatplante som er gået i stok, og tre-fire andre spinatplanter som er klar til at blive høstet af.
 Her skal jeg igang med at plante en ny altan kasse, hvor der skal være forskellige slags jordbær i.
Først ligger jeg et tyndt lag pottemuld ned i bunden, og derefter et tyndt lag af det fåreuld som jeg fik af Lotte Kramer, for omkring måned siden.
Efter fåreuldet fyldes der jord ovenpå helt op til kanten (eller næsten til kanten).
 Og her er resultatet.
Her er både nogle af mine gamle jordbærplanter som jeg fik for længe siden af Elsebeth Brandenborg, og der er nogle af de nye jordbærplanter som jeg fik af Anja Eilstrup her for nyligt (se forrige indlæg).
 Her er resten af de jordbærplanter jeg fik af Anja Eilstrup.
Jeg kunne ikke få klemt flere ind i haven eller i altankasserne, så jeg lagde bare planterne i vand, og så kunne jeg altid plante nogle i potter hvis jeg fik lyst senere, så de ikke gik til spilde.
 Her har jeg plantet en altankasse med en persille jeg fik af hende jeg har haven ved.
derudover er der en af mine egne såede persille, og så er der 3 basilikum.
 Her er mine tomat planter.
De er meget taknemlige efter jeg har plantet dem i større potter, hvilket også var ved at være ret trængende (før havde de kun ca. 1 liters potte).
Disse potter til tomatplanterne samt andre gode store potter har jeg alle fået af hende jeg har haven ved. Tak for dem.
Som vandingsbakke / opsamlingsbakke til de to tomatplanter har jeg brugt en flamingokasse med en plastikpose i, og den flamingotønde jeg havde har jeg skåret halvt over.
 Her er et billede af en ekstremt rodet altan.

Alle chiliplanterne osv. inde fra vindueskarmen er kommet ud for at få noget sol. De nyder det gode vejr i de her dage.
 Efter et par dage med jordbærplanterne som lagde i vand fik jeg mig taget sammen til at plante dem i potter.
Nu må vi så se om nogle af dem overlever for de stod jo ret længe uden at blive plantet, og de nåede også at tørre ud da alt vandet i bakken som de lagde i var fordampet.
 De har haft bedre dage.
Følg med på bloggen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar