Translate

fredag den 14. juni 2013

3. sårunde

Mens jeg har været igang med at forberede køkkenhaven har jeg forspirret nogle planter så de er klar til udplantning når køkkenhaven er klar.. de blev sået i starten af juni.


Jeg kan lige forklare hvordan jeg har sået i mine hjemmelavede altankasser.


Først fylder man altankassen med pottemuld.
Derefter jævner man med en linial eller lignende.
 Gør det godt fugtigt. Jeg tror jeg gav ½ liter vand til hver altankasse.
Udregn på forhånd hvor frøene skal sås og hvor meget afstand de skal have for at udnytte pladsen bedst.

Derefter mål hvor den første række skal være.

og læg målebåndet hele vejen hen langs rækken.
Nu lægger du frøene med den afstand de skal have i rækken.

her kan i se at jeg har lagt frøene i den første række og nu er jeg ved at måle op til næste række.
 Put noget så- og prikle muld på.

Hvor meget der skal på afhænger af hvor dybd frøene skal plantes.
Hvis der står på pakken at de skal 1 cm ned i jorden skal du putte 1 cm lag såjord på (eller lidt mere for det skal også klappes bagefter).
Fordel så- og prikle muldet jævnt.
 Klap det let.
Gør det fugtigt (ikke ½ liter denne gang da det kun er det øverste lag såjord som skal have vand).

Følg med på bloggen når de bliver udplantet i køkkenhaven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar